Poduri spectaculoase din lumea întreagă

Deseori, podurile sunt considerate un barometru al dezvoltării unei țări. Însă, alteori, podurile sunt adevărate capodopere arhitectonice. Iată câteva dintre cele mai îndrăznețe poduri din lume!

Tower Bridge, Marea Britanie

Este considerat, pe bună dreptate, un simbol al orașului Londra. Construcția celebrului Tower Bridge de pe Tamisa a avut loc între anii 1888-1894, iar în proiectul inițial a fost prevăzută ridicarea unui pod de 244 metri cu două turnuri de 65 metri înălțime.

Fiecare turn conține peste 70.000 de tone de beton, iar pasajul pietonal are 11.000 de tone de oțel. În 1977, podul a fost vopsit în roșu, alb și albastru, cu ocazia a 25 de ani de la urcarea pe tron a reginei Elisabeta a II-a, înlocuind nuanța ciocolatie inițială.

Podul Banpo, Coreea

Este fără îndoială unul dintre cele mai uimitoare poduri din lume. Aflat în Coreea de Sud, Podul-fântână Banpo a fost construit în anul 1982 deasupra râului Han. Aproximativ 190 de tone de apă curg în fiecare minut prin orificiile create de-a lungul acestui pod.

Cele 10.000 de becuri în culori diferite au fost montate deasupra acestor orificii, astfel încât se formează o priveliște plină de lumini vii. A intrat în Cartea Recordurilor prin faptul că este podul cu cea mai lungă fântână și cu cele mai multe becuri din lume. Are o lungime de 1.140 metri și a costat 200 de milioane de dolari. După renovări însă prețul acestui pod s-a ridicat la 950 de milioane de dolari. Investiția a meritat însă, locul fiind vizitat intens, turiștii preferând mai ales vizitele în timpul nopții, când începe spectacolul de lumini.

Millau, Franța

Acest impresionant pod leagă malurile râului Tarn, în apropierea orașului Millau din sudul Franței. Construcția acestui pod a început în anul 2001, iar inaugurarea a avut loc în 2004.

Proiectat de inginerul de construcții Michel Virlogeux și de arhitectul Norman Foster și de echipa sa, podul Millau are o lungime de 2,5 kilometri. Podul este susținut de șapte piloni, iar cel mai înalt punct atinge 343 metri, fiind puțin mai înalt decât Turnul Eiffel. Cu o garanție a construcției de 120 de ani, podul Millau a costat 320 milioane de euro.

Podul de valuri Henderson, Singapore

Această constucție impresionantă din Singapore are o formă interesantă, unică în lume. Podul face legătura între parcurile Mount Faber și Telok Blangah Hill. Are o lungime de 274 metri, o înălțime de 36 metri și nu este destinat traficului auto, ci numai celui pietonal.

Ceea ce surprinde la acest pod este forma în care a fost construit. Astfel, podul are forma unui șarpe uriaș, unele porțiuni fiind acoperite, altele, nu. 

Podul Hangzhou, China

Având o lungime de 36 kilometri, podul Hangzhou din China unește orașele Juaixing (Shanghai) și Cixi (Ningbo), zone portuare importante din această țară. Proiectat în 1994, podul a fost dat în folosință în 2008 (construcția a început în 2003).

Viteza maximă permisă pe acest pod este de 100 km/oră. Podul Hangzhou este mai lung cu 3 kilometri decât podul Mării Chinei de Est.

Podul vântului și al ploii, China

Se află în provincia chineză Guizhou și a fost construit în stilul arhitectonic al minorității Dong, prezentă în mare număr în această zonă. Zidirea acestui pod a început în anul 1894, în timpul Dinastiei Qing. Construcția a fost însă distrusă într-un mare incendiu în anul 1959. Podul vântului și al ploii are o lungime de 64,4 metri, o lățime de 3,4 metri, iar înălțimea este de 10,6 metri. Materialul folosit este lemnul, specific Dinastiei Qing.

Foto: Pixabay, Wikipedia

Written By
More from Renate Daily

Evita Perón: o Primă Doamnă controversată

La doar 33 de ani, Evita Perón, fostă Primă Doamnă a Argentinei,...
Read More

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *