Capitala Malaeziei, Kuala Lumpur se remarcă printr-o vizibilă diversitate culturală și printr-o aglomerare de atracții turistice. Temple istorice, moschei, statui și turnuri îndrăznețe, parcuri care oferă peisaje cu vegetație luxuriantă sunt câteva frânturi pe care le pot vizita turiștii ce ajung aici.
Este greu de crezut că în urmă cu 200 de ani, teritoriul actual al capitalei Kuala Lumpur era format dintr-o zonă mlăștinoasă, bântuită de malarie. Situat la confluența a două cursuri de apă, orașul a cunoscut o dezvoltare comercială semnificativă, iar în prezent este o capitală prosperă din punct de vedere economic. Oamenii de aici sunt binevoitori și ospitalieri, aici conviețuind armonios musulmani (religia oficială este Islamul), chinezi și indieni.
Întregul oraș are ceva de oferit turiștilor, cu toate că marea concentrare de locuri de intres de aici se află în centrul orașului, în Dataran Merdeka (Piața Independenței), cunoscut și ca Centrul Vechi. În această zonă se află Palatul Sultanului Abdul Samad, precum și Muzeul Național, dar și numeroase clădiri construite în stil colonial, printre care Gara Veche, care datează din 1911. În centrul orașului se află și Orașul Chinezesc, plin de magazine și de restaurante, considerat un adevărat spectacol de arome și culoare. La fel de îmbietoare este și Mica Indie. Acest colțișor de Indie îi îmbie pe turiști cu mirosurile condimentelor și cu diverse suveniruri.
Parcul de păsări este o altă atracție care trebuie bifată de cei care ajung în capitala Malaeziei. Foarte bine amenajat, acest parc se întinde pe o suprafață de 20 de hectare și este locul unde pot fi admirate peste 3.000 de păsări (printre ele, păuni, papagali, flamingo, porumbei și struți). Aici, turiștii se pot fotografia alături de păsări și le pot da de mâncare.
Turnurile Petronas
Cunoscute și ca Turnurile Gemene din Kuala Lumpur, această construcție a deținut recordul mondial la clădiri înalte, între anii 1998-2004. Proiectate de arhitectul Cesar Pelli, Turnurile sunt construite în cea mai mare parte din beton armat, oțel și sticlă, având modele arhitecturale islamice armonizate cu elemente moderne. Clădirea are 88 de etaje (pentru chinezi, acest număr este magic, reprezentând prosperitatea), cele mai multe dintre acestea găzduind birouri ale companiei naționale de gaze și petrol. De asemenea, la parterul Turnurilor se află un complex comercial cu numeroase restaurante și magazine de lux. Turiștii se pot relaxa și în parcul din spatele Turnurilor, un adevărat colț de natură în jungla urbană, cu lacuri și fântâni arteziene, gazon și palmieri.
Și Turnul Menara (421 metri) impresionează la capitolul înălțime, dar și la priveliștea pe care o oferă. Acesta este, de fapt, un turn de telecomunicații, iar vizitatorii nu pot ajunge mai sus de restaurantul rotitor aflat la o înălțime de 276 de metri față de sol.
Peșterile Batu
Situate la 11 km nord de Kuala Lumpur, peșterile Batu nu sunt doar o atracție turistică, ci și un loc religios important pentru hinduși. Acest loc este format din mai multe peșteri săpate într-un munte de calcar. La intrarea în peșteră este expusă statuia impresionantă a zeului Murgan.
Anual, aici se desfășoară sărbătoarea Thaipusam, ritual de spălare a păcatelor, la care vin în jur de un milion de credincioși. Ca semn al sacrificiului față de zei, credincioșii își perforează pielea cu diverse ace. Pentru a ajunge la peșteri, turiștii trebuie să urce 272 de trepte.
Un oraș al templelor
Kuala Lumpur este și o adevărată capitală a templelor. Aici se află Chan See Shu Yuen, unul dintre cele mai vechi și cele mai largi temple din sud-vestul Asiei. Locul merită vizitat, grație arhitecturii sale, cu numeroase altare budiste și cu sculpturi care redau evenimente din mitologia chineză.
Cel mai important lăcaș hindus din Kuala Lumpur este Templul Sri Mahamariammam, construit în anul 1873. Muzeul de Artă Islamică, care expune o impresionantă colecție decorativă musulmană și Moscheea Masjid Jamek, construită cu marmură roșie, sunt, de asemene, alte locuri de vizitat în Kuala Lumpur.
Foto: Pixabay
Citeşte şi: Drumul Mătăsii – când a apărut şi pe unde trecea